9. ストールカウントについて / Stall Count

9.1. マーカーは、ディフェンス対象のスローワーに対し、「ストーリング」と言ってから1から10までのカウントを数える。各カウントの間隔は、【1秒以上】でなければならない。

9.1. The marker administers a stall count on the thrower by announcing “Stalling” and then counting from one (1) to ten (10). The interval between the start of each number in the stall count must beat least one (1) second.

 

 

9.2. ストールカウントは、スローワーに明確に聞こえるように数えなければならない。

9.2. The stall count must be clearly audible to the thrower.

 

 

9.3. マーカーは以下の場合にのみ、ストールカウントを開始及び継続できる。

9.3. The marker may only start and continue a stall count when:

 

9.3.1. ディスクが有効な状態である場合。(8.2.参照)

9.3.1. The disc is live (unless specified otherwise);

9.3.2. マーカーがスローワー、もしくは正しいピボット(軸)の位置(スローワーが正しい位置から移動している場合)から【3m以内】にいる場合。

9.3.2. They are within three (3) metres of the thrower, or the correct pivot point if the thrower has moved from that spot; and

9.3.3. すべてのディフェンス側の選手が正しいポジションにいる場合。(18.1.参照)

9.3.3. All defenders are legally positioned (Section 18.1).

 

 

9.4. マーカーが、スローワーから3mより遠くに離れた場合、もしくは別のディフェンス側の選手がマーカーとなった場合、ストールカウントは「ストーリング 1」に戻る。

9.4. If the marker moves more than three (3) metres from the thrower, or a different player becomes the marker, the stall count must be restarted at “Stalling one (1)”.

 

 

9.5. プレイが中断した場合は、以下のカウントからプレイを再開する。

9.5. After play stops the stall count is resumed as follows:

 

9.5.1. ディフェンスが反則をし、コンテストとならない場合は、「ストーリング 1」から。

9.5.1. After an uncontested breach by the defence the stall count restarts at “Stalling one (1)”.

 

9.5.2. オフェンスが反則をし、コンテストとならない場合は、プレイが中断したカウント(最大 9)から。

9.5.2. After an uncontested breach by the offence the stall count restarts at maximum nine (9).

 

9.5.3. ストール・アウト後、コンテストとなった場合は、「ストーリング 8」から。

9.5.3. After a contested stall-out the stall count restarts at “Stalling eight (8)”.

 

9.5.4. その他のコール(ピックを含む)でプレイが中断した場合は、プレイが中断したカウント(最大 6)から。

9.5.4. After all other calls, including “pick”, the stall count restarts at maximum six (6).

 

 

9.6. 「最大 [n]から再開」と記載されている場合(9.5.2.及び9.5.4.)は、以下に従って再開するカウントを決定する。

9.6. To restart a stall count “at maximum n”, where “n” is determined by 9.5.2, or 9.5.4, means the following:

 

9.6.1. プレイが中断した時点のカウントに【1を足した数】と[n]を比較し、小さい方の数字[x]から「ストーリング [x]」と再開する。(例)カウントが「(最大 6)」と記載されている場合、プレイが中断した時点のカウントが3であれば、「ストーリング 4」からストールカウントを再開する。プレイが中断した時点のカウントが7であれば、「ストーリング 6」から再開する。

9.6.1. If “x” is the last number fully uttered prior to the call, then the stall count resumes at “Stalling (x plus one)” or “Stalling n”, whichever of those two numbers is lower.